Spis treści
Oblicz ostateczną cenę zniżki i zobacz oszczędności po rabacie
Skorzystaj z kalkulatora procentowego rabatu, aby łatwo obliczyć ostateczną cenę, jaką musisz zapłacić po zastosowaniu rabatu procentowego na produkty na wyprzedaży lub przy użyciu kuponu procentowego rabatu.
Jak obliczyć procent zniżki?
Obliczenia procentowej zniżki są zwykle potrzebne, gdy jest wyprzedaż towaru lub usługi lub gdy masz kupon procentowy i chcesz wiedzieć ile zaoszczędzisz w wartościach bezwzględnych lub ile będziesz musiał zapłacić na końcu tj. po zastosowaniu rabatu. Np. w przypadku wyprzedaży 20% – przedmiot, który kosztuje 100 PLN – te 20 procent zniżki oznacza, że 20 PLN pozostanie w Twojej kieszeni.
Obliczenie jest naprawdę proste:
Cena ostateczna = Cena pierwotna x ((100 – % zniżki) / 100)
Aby obliczyć X% zniżki od danej ceny, korzystając z naszego kalkulatora procentowego zniżki, wpisz cenę pierwotną (cenę bazową) w polu „Cena pierwotna”. Następnie wprowadź zniżkę jako procent w polu „Procent zniżki” i kliknij „Oblicz”.
Kalkulator wyliczy ostateczną cenę, którą musisz zapłacić oraz oszczędności, które zarobisz w wartościach bezwzględnych (w USD, EUR, PLN itp.).
W wielu krajach i jurysdykcjach obowiązkowe jest wyświetlanie ceny początkowej, procentu rabatu i ceny końcowej, ale nie zawsze tak jest, co oznacza, że wynik z kalkulatora procentowej zniżki może nie dać ostatecznej ceny we wszystkich przypadkach . Korzystając z naszego narzędzia, należy pamiętać o jurysdykcji lokalnej lub regionalnej.
Ile to X % z Y zł (przykładowe obliczenie)
Załóżmy, że chcesz kupić telewizor, który jest sprzedawany z 25% rabatem od pierwotnej ceny 2000 PLN. Podstawiając liczby do powyższego wzoru, możemy obliczyć ile wynosi 25% zniżki na 2000 PLN. W ten sposób otrzymujemy:
2000 PLN x ((100 – 25) / 100) = 2000 PLN x (75 / 100) = 2000 PLN x 0,75 = 1500 PLN ceny końcowej.
Oszczędności wynoszą wtedy 2000 PLN – 1500 PLN = 500 PLN, więc z rabatem 25% oszczędzasz 500 PLN na telewizorze o wartości 2000 PLN. Oto krótka tabela pokazująca, ile można zaoszczędzić na tym samym telewizorze z różnymi poziomami rabatów.
Cena oryginalna | Procent obniżki | Cena ostateczna | Oszczędzasz |
---|---|---|---|
2000 zł | 5% | 1900 zł | 100 zł |
2000 zł | 10% | 1800 zł | 200 zł |
2000 zł | 20% | 1600 zł | 400 zł |
2000 zł | 30% | 1400 zł | 600 zł |
2000 zł | 40% | 1200 zł | 800 zł |
2000 zł | 50% | 1000 zł | 1000 zł |
2000 zł | 60% | 800 zł | 1200 zł |
2000 zł | 70% | 600 zł | 1400 zł |
2000 zł | 80% | 400 zł | 1600 zł |
2000 zł | 90% | 200 zł | 1800 zł |
Wszystkie liczby w tabeli są obliczane za pomocą tego kalkulatora. Aby obliczyć inne stawki procentowe (np. aby wiedzieć, ile to jest 20% zniżki z 200, 20% zniżki z 1400, 20% zniżki z 599, 30% zniżki z 25 itd.), inne kwoty i uzyskać ostateczną cenę, wystarczy skorzystać z naszego narzędzia.
Jak obliczyć 20% procent zniżki?
Rozważmy drugi przykład, w którym musimy obliczyć 20% zniżki z kwoty 5000. Używając tego samego równania jak powyżej, otrzymujemy:
5000 PLN x ((100 – 20) / 100) = 5000 PLN x (80 / 100) = 5000 PLN x 0,80 = 4000 PLN – co jest ostateczną ceną, jaką trzeba zapłacić w kasie.
Procent zniżki a rabat
Zazwyczaj nie ma różnicy między udzieleniem rabatu 30% a posiadaniem 30% zniżki od ceny, z wyjątkiem tego, że można mieć określony procent zniżki w ramach wyprzedaży lub likwidacji, a nie zniżki na pojedynczy produkt, ale to drobna kwestia. W obu przypadkach ostateczna cena, którą zapłacisz wynosi 30% od początkowej. W większości praktycznych celów są one dokładnie takie same, więc kalkulator może być używany zarówno do zniżki, jak i kuponu. We wszystkich przypadkach zastanów się dokładnie, czy potrzebujesz danego przedmiotu, przed jego zakupem – nie musisz go kupować tylko dlatego, że jest tańszy o jakiś procent od wyższej ceny, bo nadal może on być zawyżony lub po prostu nie jest najlepiej dopasowany dla twoich potrzeb. To będzie bardziej zdrowe dla twoich finansów.
Niektóre przepisy konsumenckie wymagają od sprzedawców detalicznych i innych handlowców, aby przedmiot został sprzedany po pierwotnej cenie przez pewien minimalny czas, na przykład 2-4 tygodnie, zanim zostanie ogłoszony rabat. Na przykład w Wielkiej Brytanii istniało zalecenie ustalania ceny na 28 dni, ale ostatnio zostało ono odrzucone. W innych krajach nie ma takich praw i przepisów, co oznacza, że przedmiot reklamowany jako sprzedawany z określoną zniżką procentową może nie być wcale tańszy niż zwykle. Ponownie, zachowanie czujności i przestrzeganie lokalnych przepisów prawnych sprawi, że obliczona przez Ciebie procentowa zniżka będzie stanowić rzeczywistą zniżkę, a nie wymyśloną sztuczkę reklamową…